April, 2019 – C3 – Spoznavanje regrata

Otroci so na igrišču opazili rumene cvetove. Sprejeli sva njihov izziv in začeli  aktivno spremljati vse kar se dogaja z regratom.  Celo izkopali smo ga in ga presadili v cvetlični lonček. Tako so otroci lahko videli tudi korenine.  Semena regratove lučke smo posadili v drug cvetlični lonček. Otroci so ugotovili, da potrebuje regrat zemljo. Ko sva vprašali, kaj še potrebuje rastlina, da lahko raste, je nastopila tišina. Pred otroke sem postavila plastenko z vodo. Ena izmed deklice je zalila naša semena. In ker regrat potrebuje tudi svetlobo, smo ga odnesli na teraso.

Skoraj vsak dan smo se pogovarjali o regratu in si ogledovali slike o tej rastlini. Otroci imajo ves čas na razpolago različno literaturo. Naučili so se lepo ravnati s knjigami. Vedo, da je potrebno sesti  k  mizi in previdno obračati liste, da se ne strgajo. Nekaj fotografij o regratu smo nalepili tudi na pano, da ga imajo otroci ves čas pred očmi.  Otroci so prisluhnili tudi  zgodbi o regratu.

Vsak dan smo opazovali kaj se dogaja v naših  cvetličnih lončkih. V drugem lončku je bila dalj časa samo zemlja. Potem  pa me je eden izmed dečkov pocukal za rokav.  Iz zemlje so pokukale zelene rastlinice. Kako so bili otroci veseli in presenečeni hkrati.

Po določenem opazovanju in preučevanju regrata, sva otroke vprašali, kako bi lahko regrat tudi naslikali. Pogovarjali smo se kakšne barve so cvetovi, kakšne barve so listi in stebla, ter kje raste. Otroci so povedali, da raste regrat na travniku in da je ta zelene barve. Odšli smo k barvam in poiskali zeleno tempera barvo, čopiče in liste. Vsak izmed otrok je poizkusil sam obleči zaščitno srajčko.  Prvi dan so otroci naslikali travnik. Izdelke smo dali sušit. Naslednji dan pa so otroci naslikali še rumene cvetove. Najprej smo se pogovarjali, kakšne barve in oblike so cvetovi, potem pa so se otroci predajali likovni ustvarjalnosti. Otroci barvo, pa tudi oblike že dobro poznajo, saj se skoraj vsak dan srečujemo s temi pojmi in jih ves čas utrjujemo.

 

Bojana in Irena